www.viswereld.nl

6 en 7-10-2007

Zaterdag 6-10-2007

Over de Zaterdag kunnen we kort en krachtig wezen.
Heel veel aanbeten voor Ies en Grietha, ik zelf moest het doen met 1 enkele losser over heel de dag.

Ies had op het eind van de dag 5 snoeken gevangen, en Grietha 1, en ik niks dus.
Het waren allemaal mooie snoekjes tussen de 50 en 60 cm.

Zondag 7-10-2007

Vandaag een moie dag om te vissen, vroeg uit bed en zie tot mijn grote verbazing mist.
Niet een een klein beetje maar heel veel MIST.

Na de nodige koffie, staat Ies voor de deur en we gaan op pad naar het eerste water.
Daar aan gekomen de spullen in orde gemaakt, laarzen en jassen aan en we kunnen beginnen.
Eningzins verbaast komen we bij het water en het blijkt opeens vol met waterplanten te staan, met enig kunst en vliegwerk weten we toch dit water af te vissen helaas zonder aanbeet.

Op een gegeven moment sta ik op een brug een beetje te werpen en kijk is goed in het rond en zie daar een klein zwart vlekje staan, is dat nu Grietha of Ies wat een kleine wereld is het toch met die mist.

Ik vis nog een paar minuten verder, en als ik dan terug kijk zie ik ze zelfs helemaal niet meer staan lijkt net of de mist steeds dikker word.

Aan het einde van dit water, roken we samen een peuk en lopen door naar het volgende watertje.
Met recht een watertje het is hooguit 1,5 meter breed we beginnen te vissen en al vrij snel los ik een klein snoekje op de Toad.
We vissen verder en naderen ook het einde van dit watertje en bij de laatste ingooi weet ik een snoekje van 49cm te haken.

Na dit snoekje lopen we door naar een ander water, al vrij snel lost Ies 2 snoeken bij een rietkraag.
Ik zelf loopt al een eind verderop als ik Ies hoor roepen, en zie nog net hoe Grietha een snoekje van 39cm land en onthaakt.

We komen aan bij een ander water, verander even van onderlijn de oude is beschadigt.
Heb hem net veranderd en ik verspeel mijn favoriete Druppel 9 en mijn nieuwe onderlijn, na even gevloekt te hebben alles weer in orde gemaakt en verder gevist.
We lopen nog even verder en Grietha mist wederom een snoek, na deze misser besluiten we koffie te gaan drinken bij een benzinepomp iets verderop.

Na de koffie gaan we nog 1 water afvissen wat vlakbij de benzinepomp ligt, al vrij snel mis ik een mooie 70er op de 15cm bulldawg.
Ook op dit water hebben we weer het nodige kunst en vliegwerk nodig om tussen de waterplanten door te vissen, maar het lukt mij om een mooi snoekje van 46cm tussen de planten vandaan te halen.

Bij Ies wil het vandaag niet echt lukken, ik hoor hem op een gegeven moment roepen dat hij steeds volgers heeft maar bijten ho maar :(
Ook bij Grietha gaat het niet zoals het moet ik hoor roepen een losser, we vissen het water af en lopen in een flink tempo door.
Op het einde van dit water, buigt de poldersloot af naar links en zo ontstaat er een mooi kruising, ik werp heel dat stuk goed af.
Ik denk nog 1 worp langs dat kantje en dan loop ik verder, de Sandra shad heeft het water nog niet geraakt of word al bruut gegrepen.
Na een leuke dril van een minuut of 3 en de nodige runs door de waterplanten kan ik een mooie dame van 85cm landen.

Na deze snoek gaan het laatste stuk van dit water afvissen, we lopen lekker door en vissen alles secuur af.
Alvrij snel weet ik bij een brug een mooie snoek van 68cm te haken na een korte dril kan ze geland worden, en vrij snel zwemt ze weer vrij rond in het polderwater.
We komen aan bij de laatste brug van dit water, Ies en ik roken even op ons gemak een shaggie, en lullen wat.
Ondertussen staan we ook te kijken hoe Grietha staat te vissen, allebei zijn we er getuigen van hoe ze in gooit en hoe de Toad gelijkt gevolgd word door een boeggolf en daarna bruut gegrepen word, Grietha slaat aan en helaas lost deze snoek zich na een seconde of 5.

We naderen het einde van dit water, we lopen en vissen nog een stukje terug maar elaas geen aanbeet meer op dit mooie stukje water.
Bij een kruising aangekomen besluiten we maar om huis waarts te gaan het is een mooie dag geworden, met in het begin veel mist en aan het eind heel zonnig.
Maar het is een heel mooi vis weekend geworden, 11 snoeken in 2 ochtendjes vissen in de polder.
1 ding weten we zeker hier komen we nog een keer terug.