www.viswereld.nl

www.angler.nl Forumdag Seizoensopening 2008

Aangezien dat Grietha allebei aktief zijn op meerdere forums vandaar de vreemde titel van dit verslag.
Wij hebben deze dag georganiseerd en geregeld, heel het verslag is uit ons oogpunt geschreven hoe wij het beelfd hebben, voor meerdere verslagen van de andere boten kijk op www.angler.nl

Hier onze indruk van de dag :

Zo enigszins een beetje bij gekomen zitten Grietha en ik even lekker na te praten over de van gisteren. Wat een topdag is het toch geworden, we hebben deze dag in de voorbereiding ook wel is vervloekt wij met onze grote muil we regelen het wel. Na enig gezeik omtrend de dag vergunnigen was dat gelukkig toch binnen een dag geregeld, en konden we verder met alles op een rijtje zetten voor de 31ste Mei. Voor velen van jullie begon de Angler dag op de 31ste maar voor ons begon de dag al op Vrijdag de 30ste. Boodschappen werden gedaan voor deze dag, wat heb je een hoop spullen in huis dan zeg voor 14 man eten en drinken heel het aanrecht leek net een restaurant ! Vrijdagavond begint onze Forumdag al Broodjes smeren voor 13 man en een vrouw.

14 broodjes ham/kaas/ei 7 broodjes ham
7broodjes kaas
14 krentebollen
14 snelle jelles
Drinken word koud gezet voor de forumdag
16 flesjes Sinas
16 flesjes Cola
30 Bier

Prijzen worden klaar gezet die moeten uiteraard ook mee ! Dag vergunningen en de uit geprinten emails gaan in de vistas die mogen niet vergeten worden natuurlijk.

Na een kort nachtrust is het dan eindelijk zover , kwart voor 6 zitten we in de auto richting de garage om de boot op te halen , en dan richting de Rottemeren te rijden. Alles verloopt gelukkig voorspoedig de boot hangt achter de auto en we kunnen gaan, we rijden de Brienenoord brug op en het ongelofelijke gebeurt. Ik zeg tegen Grietha he Dennis die zakt opeens helemaal af, zover zelfs dat we hem uit het zicht verliezen. We worden ingehaald door een andere auto die gebaart ons naar de vluchtstrook te gaan, zo gezegd zo gedaan ik stap uit en het eerste wat ik zie is dat het achterste stoeltje van de boot is afgewaaid. De beste man wil de politie bellen, maar dan komt Dennis al aanrijden, al stuiterend als wij, de bootstoel is bij hem onder de bumper geknald en er is gelukkig voor de rest niks ergs gebeurt. We nemen even de tijd om bij te komen en rijden verder, Grietha en ik zijn zo onder de indruk van heel het gebeuren met de bootstoel, het is dan nog maar 20 a 25 minuten rijden hebben we denk ik 2 a 3 peuken gerookt om heel de situatie te onderdrukken. Eenmaal bij de traillerhelling aangekomen toch even de situatie met Dennis weer door genomen met een peukje erbij kon mijn handen niet stil houden zo stond ik en Grietha trouwens ook nog te stuiteren van heel het gebeuren.

Afijn het is kwart voor 7, Dennis gaat een beetje met kunstaas staan gooien om de tijd t doden en ik ga de boot in gereedheid brengen om te traileren Iets over 7 uur ligt de boot in het water, en Dirk-Jan en Dirk komen aanrijden, sinds dat moment is het opeens druk iedereen komt aan nu. De lunchpakketen worden uitgedeeld drinken word uitgedeeld en als de laatste boot om 8:15 getrailerd is kan het vissen beginnen. Voor dat de boten allemaal weg stuiven roep ik nog om 12 uur a half 1 eten, iedereen das goed en vanaf dat moment kiest ieder zijn eigen weg en gaat vissen. Na een kleine 20 minuten trollen heb ik al de 1ste karperlijn en marker te pakken, heb het gelijk gehad op dit stuk en besluit daar te varen naar het andere stuk.

Daar aangekomen horen Grietha en ik dat er al menig snoek is gevangen en gelost , we varen een beetje een gelijk op met Ben en zijn maat, totdat we de bocht om komen en Dizz zien stuiteren in boot van Sybe hij heeft zn 1ste snoekbaars gevangen 1 ding is zeker heel Bleiswijk weet dat nu ook ? Ik vaar nog een stuk door en op een gegeven moment het is 10uur en ik haak de eerste vis van de dag een mooie snoekbaars van 72 is de mijne ik heb hem te pakken maar hij mij ook. De beste stekel ridder die klats een maatje 1 dreg in mijn linker, auuuuwwwww is het voor in de boot hoor ik gelijk oowww kut niet weer he. Dreg afgeknipt snoekbaars onthaakt, foto momentje, en terug met de snoekbaars na en klein getob van een minuut of 10 ben ik zelf ook onthaakt en we kunnen verder.

Gelukkig komen Sybe en Dizz aanvaren Sybe voorziet mij van een pleister tegen het bloeden, nog bedankt daarvoor Sybe. Vervolgen we onze weg naar de volgende vis, Grietha en ik varen terug richting trailer helling heb zon last van mijn schouder dat we besluiten even een moment van rust te nemen. Op de terug weg weet ik nog een mooie 72er snoekbaars te haken.

Ik ving alles op de Ernie, Grietha besluit ook een kanarie gele Ernie eraan te doen. Na eerst veel vuil en andere shit gehaakt te hebben, en na de nodige tips van mij hoe met een Ernie te vissen is eindelijk haar moment daar. Een mooie snoek 65cm verslikt zich eigen in de kanarie gele Ernie

Na deze snoek van Grietha gaan we volgas terug naar de helling is nu 11 uur, ik hou een sanitaire stop, en ik neem goed de tijd om mijn schouder te laten rusten. Iedereen is zo rond 12 uur a half 1 bij de helling word samen gegeten en gedronken, en vooral veel gelachen.

De vangsten werden doorgenomen en zo rond de klok van 13:15 besluiten we nog een klaine anderhalf uur te gaan vissen. Iedereen kiest zijn eigen weg weer in een kort tijdbestek dat we achter of voor Dirk-Jan en Dirk varen vangt DJ een viertal snoeken en snoekbaarzen. We varen op een gegeven moment een Flink stuk voor Dj en Dirk opeens een hoop geschreeuw, hengels binnen halen en hun richting op. Snoekbaars op de meetplank en een kleine foto shoot een mooie snoekbaars van 87cm is voor Dirk

Wij besluiten terug te varen tis al over drieeen en het gebeurt weer het is Grietha tijd, wederom op de kanarie Ernie weet ze een mooie dame van 75cm te haken. Ik heb nooit geweten dat zij ook een beetje adhd in de genen had ? wat stond ze te stuiteren in boot ?

Hoezo stuiteren en een verliefde blik naar mekander.

Na deze vis even een sanitaire stop gehouden bij de vele vissteigers daar, en toen volgas terug richting de helling. Ben en Dennis waren jammer genoeg al weg ivm andere verplichtingen, maar de prijsjes die Grietha en ik voor Dennis zijn zoon in gedachten hadden worden van de week zijn kant op gestuurd. Iedereen was zo rond de klok van half 5 getrailerd, even a praten over deze dag en de prijsuitreiking kon beginnen. Sybe ontvangt de beker en een Jerkbait van John Jerkbaits (de meeste vissen gevangen) Een vrouw reikt de prijs uit dus er moet gezoend worden ook.

Dirk-Jan neemt de Shimano Force Master in ontvangst voor de grootste snoek (115)

Dirk neemt de Gentle Jerk in ontvangst voor de vangst van de grootste snoekbaars (87cm)

Dirk Verburg heeft de Gentle Jerk weer terug gesponsord voor een volgende forumdag, hij had zoiets ik vis niet met dit soort hengels, vond ik een waanzinnig tof gebaar van hem. De Saphir reel was eigenlijk voor de grootste pechvogel, nou naar onze mening was die er vandaag niet iedereen heeft gevangen. Dus we hebben besloten dat ook deze naar de volgende forumdag gaat

Na de prijsuitreiking nog even na gepraat en gelachen en toen zijn we moe maar voldaan allemaal huiswaarts gegaan. Bij deze willen Grietha en ik iedereen hartelijk bedanken voor de toffe reacties en bedankjes omtrend het regelen van deze dag. Wij hebben ervan genoten van heel deze dag, het vissen de gezelligheid en de vangsten, nogmaals bedankt en op naar de volgende forumdag. Bedankt iedereen

Als laatste willen we jullie de 3 metersnoeken laten zien die gevangen zijn deze dag.